RECENZIJA KNJIGE "ROAR"

Knjigu preporučam svakoj ženi, bez obzira koliko godina ima. Preporučila bih je i muškarcima, no nisam sigurna koliko će razumjeti sve što mi prolazimo u jednom ciklusu.
RECENZIJA KNJIGE "ROAR"

ROAR je knjiga koju preporučam svakoj ženi koja se bavi sportom. Većina sportaša koje svakodnevno pratimo na televiziji i u medijima su muškarci, većina trenera - muškarci, većina rekreativaca, usudila bih se reći – muškarci. Žena, vrhunskih sportašica koje inspiriraju i koje postižu vrhunske rezultate također pratimo sa oduševljenjem i napetošću. Žene poput Janice Kostelić, Sandre Perković, Blanke Vlašić, Lucije i Ane Zaninović, Sare Kolak - fenomenalne u svom poslu u sportskom svijetu gdje je još uvijek fokus na muškarcima. Zašto sve ovo pišem?

Sjećam se kao da je bilo jučer kada smo sa čuđenjem promatrali transformaciju Sandre Perković koja više nije izgledala poput ostalih bacačica diska, promijelila je prehranu, promijenila je sebe, a rezultati su bili najbolji ikad. Sumnjali smo u nju jer se odlučila na promjenu, a ona je cijelom svijetu pokazala da je došla još jača i bolja. Osobno, Sandra Perković u mojim je mislima jedan od mojih glavnih motivatora za vrijeme treniga, fokusa i prehrane.

Knjiga „Roar“ posvećena je ženama sportašicama. Dotakla se tema poput menopauze, trudnoće, menstruacije tj. tema koje su i dalje tabu u svijetu sporta. Autorica detaljno ali jednostavnim jezikom koje svatko može razumijeti, proširuje vidike razumijevanja nas žena i naših potreba jer, kako ona govori, činjenica je da nas treniraju kao muškarce, hrane kao muškarce, ne pričamo o menstrualnom ciklusu, o hormonima koji su različiti kod muškaraca i žena... Kako Stacy Sims ističe „Žene nisu mali muškarci“ i trebamo drugačiji pristup kod treninga, prehrane i odmora.

Jedna priča iz knjige urezala mi se u pamćenje. Djevojčica u pubertetu, oko 14 godina, trenira plivanje i na dan natjecanja treba dobiti menstruaciju. Mijenja joj se tijelo, nedostaje joj samopouzdanja te voli sport na kojeg „oni dani u mjesecu“ imaju utjecaja. Znate li što radi mnogo žena sportašica? Namješta svoje cikluse kako bi ih izbjegle na natjecanjima. Zapravo, trebale bi raditi upravo suprotno. Prvi dan ciklusa, hormoni u ženskom tijelu su najsličniji muškim hormonima. Time su žene najsnažnije baš u dane svoje menstruacije. To im daje prednost nad protivnicama. Trebale bismo prihvatiti te dane i ostvariti najbolje rezultate ikad.

U knjizi ćete pronaći i mnogo savjeta o prehrani te korisne recepte. Dr. Stacy Sims piše koliko je važan unosa proteina u prehrani žena sportašica. Proteinima je potrebno više vremena kako bi se probavili tako da trošimo više kalorija kada ih procesuiramo.

Proteini:

• povećavaju sitost
  • pomažu održavati mišićno tkivo
  • važan su nutrient za izgradnju mišića
  • imaju važnu ulogu u izgradnji imuniteta, enzima, kod sna, hormona te također ovulacije.

Savjetuje da bi dnevni unos kalorija trebale bazirati na 40% ugljikohidrata, 30% proteina i 30% masti i objasnit će vam zašto.

Znat ćete mnogo više o potrebnim i nepotrebnim dodacima prehrane, gelovima, fitness industriji i mogućnosti kako da budete snažne i ostvarujete sjajne rezultate sa prehranom koju imate u frižideru. Educirat ćete se o bakterijama koje žive u našim crijevima te kako nam one mogu pomoći da skinemo višak kila i budemo zadovoljne s našim učinkom i izgledom.

Ja sam bila oduševljena sa svakim poglavljem ove knjige. Pričitala sam je u jednom dahu, zapisivala korisne stvari. Imala sam osjećaj kao da me netko napokon razumije. Aha trenutaka bilo je mnogo, a knjigu bi preporučila svakoj ženi, bez obzira na godine. Preporučila bih je i muškarcima koji žele bolje razumijeti žene. Zato, drage moje žene sportašice i pokoji muškarac koji će se odvažiti, uživajte u čitanju ovog ljeta.

Morana

Back

Prijavite se na newsletter

Voljeli bismo ostati u kontaktu s Vama putem elektroničke pošte kako bismo Vas informirali o događajima, uslugama, ekskluzivnim ponudama i popustima vezanim uz naše usluge.

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »